Większość przedsiębiorców, aby zareklamować swoją markę w sieci, decyduje się na założenie własnej strony internetowej. Za jej pomocą mogą bowiem najszczegółowiej przedstawić informacje na temat swojej marki. Strony www mają jednak jeden duży minus: właściciele firm zazwyczaj nie mogą samodzielnie aktualizować ich treści, a w dzisiejszym internecie regularność i świeżość informacji jest przecież podstawą udanego marketingu. Rozwiązaniem wydają się więc social media, po które nasi Klienci sięgają równie często. Niemal każda marka ma dzisiaj własnego fanpage’a na Facebooku czy konto na Instagramie. Właśnie — który więc lepiej wybrać?

 

Wszechobecny Facebook

 

O ile dzisiejszy świat social mediów świetnie znają raczej tylko młodsze pokolenia, tak o Facebooku dzisiaj wie prawie każdy. Korzystają z niego bowiem ludzie w każdym wieku: chyba każdy z nas ma przynajmniej jedną ciocię w znajomych. 😉 I to właśnie jest jego największym plusem: decydując się na prowadzenie działań marketingowych na tym portalu, mamy pewność, że trafimy do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Co więcej, nawet osoby, które nie prowadzą swojego konta na Facebooku, mogą trafić na fanpage’a firmy. Firmowe konta są bowiem bardzo lubiane przez wyszukiwarki takie jak Google, które wysoko wyświetlają je w swoich wyszukiwaniach. A ponieważ dostęp do treści umieszczanych na profilu są ogólnodostępne, każdy, kto jest zainteresowany naszą marką, może zapoznać się z podanymi na nim informacjami.

Czy jednak chodzi o same zasięgi? Oczywiście, że nie. Ponieważ Facebook, jak widać, ma ogromny potencjał jeśli chodzi o promocję marki, korzysta z niego niemal każdy przedsiębiorca. Oznacza to, że konkurencja na nim jest bardzo duża. Decydując się więc na prowadzenie na nim konta, musimy odpowiednio zaplanować nasze działania: czy będzie to pisanie konkretnych postów, czy umieszczanie zdjęć swoich produktów albo publikowanie własnych grafik, tworzenie memów czy reklamowanie swoich usług za pomocą wideo czy live… Możliwości jest mnóstwo i każda z nich może przynieść zysk.

Firmowe konto na Facebooku pozwala bowiem na informowanie potencjalnych Klientów na temat naszych produktów czy usług w różnej formie. Dlatego jest to świetne rozwiązanie do promocji różnego typu przedsiębiorstw usługowych: od warsztatów, przez agencje interaktywne (na przykład takie jak nasza), aż po salony kosmetyczne czy sklepy odzieżowe.

We wszystkich tych przypadkach świetnie sprawdzą się także narzędzia Facebooka służące do komunikacji. Ostatnie ulepszenia jego komunikatora — Messengera — sprawiły, że Klient może skontaktować się z nami bardzo szybki, bezpośredni sposób: czyli tak, jakby pisał ze znajomym. Pomocne w tej kwestii są również najnowsze rozwiązania, tj. możliwości planowania spotkań. Ciekawym rozwiązaniem wydaje się także ostatnia innowacja, czyli Facebook Marketplace. To narzędzie podobne do popularnego serwisu Vinted, na jakim osoby prywatne mogą sprzedawać na przykład swoje ubrania. Facebookowy market pozwala sprzedać (albo raczej zareklamować) wszystko — nawet usługi. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm wstawia na tablicę ogłoszeń informację o swojej działalności.

 

Instagram

 

Podobne możliwości komunikacji daje druga najpopularniejsza platforma social media, czyli Instagram, którego popularność z roku na rok coraz bardziej rośnie. Instagram jest platformą skoncentrowaną głównie na grafice — podstawą umieszczenia na niej posta jest bowiem załączenie zdjęcia pliku wideo, do których można dodać opis.

Z tego powodu Instagram jest świetnym narzędziem do promowania swojej firmy przede wszystkim dla firm, które chcą na bieżąco pokazywać rezultaty swoich działań oraz szybko i sprawnie komunikować się z odbiorcami. Na założenie firmowego konta na Instagramie decyduje się znacznie mniejsza liczba przedsiębiorców, dlatego szybciej możemy za jego pomocą dotrzeć do swoich potencjalnych Klientów, ponieważ nasza konkurencja będzie o wiele mniejsza.

Możliwość szybkiej i prostej komunikacji oraz typ umieszczanych na niej treści sprawia, że Instagram jest świetnym rozwiązaniem dla początkujących przedsiębiorców, którzy zaczynają swoją przygodę ze sklepem online. Łatwo bowiem zaprezentować na nim swoje produkty, a potem skomunikować się z Klientem. Zanim więc zdecydują się na zainwestowanie w sklep online, rozpoczynają sprzedaż właśnie na Instagramie, na którym łatwiej docierają do Klientów.

Którego z tych narzędzi więc użyć do promocji swojej firmy? Na to pytanie nie ma jednego rozwiązania. Trzeba przyznać, że obydwie platformy dają świetne możliwości do promowania swojej marki, więc warto je poznać, by zdecydować, która z form komunikacji bardziej pasuje do charakteru firmy.

Decydując się na prowadzenie promocji swojej marki w sieci, warto również zastanowić się nad celem, jaki chcemy osiągnąć. Jeśli chcemy zbudować wizerunek profesjonalisty, który zna się na swoim fachu, lepszym rozwiązaniem wydaje się konto na Facebooku, na którym regularnie będziemy publikować dłuższe posty na tematy związane z naszą branżą. Jeśli zaś zależy nam bardziej na prezentowaniu wyników swojej pracy, ciekawszą formą może być Instagram.

Leave a Reply